سی سی زد روف
چمن مصنوعی ارزان

استفاده از چمن مصنوعی در روف گاردن

چطور در بالکن و تراس از چمن مصنوعی استفاده کنیم؟

شاید تنها فضای باز بسیاری از خانه های شهری همان باکلن ها و تراس های کوچکی باشند که امروزه در هر آپارتمان و خانه ای پیدا می‌شوند. اما ما از این تنها فضاهای باز خانه مان چظور استفاده می‌کنیم؟ نهایت استفاده را از آنها میبریم یا نه؟ با نگاهی به پست های پیشین ما خواهید دید که استفاده از بالکن و تراس تنها به روشنایی که در خانه ایجاد می‌کنند نیست و این فضاها را با کمی توجه و بودجه کمی میتوان به فضایی بی نظیر بدل کرد.

ساخت یک بالکن یاغ یا تراس سبز جهات مختلفی دارد، از ساخت آینمای دیواری و دیوار سبز گرفته، تا نصب انواع پلنتر‌ها و کانتینرها و فلاورباکس‌های مخصوص کاشت گل و گیاه و فضای سبز، تا نصب سقف ثابت و یا متحرک، انواع لوور‌ها و یا ورانداهای شیشه‌ای و چوبی، نصب درب‌های کشویی شیشه‌ای و استفاده از چوب در دیواره‌ها و حتی پارکت کردن کف تراس گاردن و یا بالکن باغ.

انتخاب‌هایی برای کف تراس گاردن و یا بالکن باغ

جدا از مواد و متریالی که عموما به عنوان کف تراس و یا بالکن همچ.ن، سرامیک و سنگ و موزاییک و حتی چوب استفاده می‌شود، میتوان کمی خالاقانه تر به این موضوع فکر کرد، بنابراین برای کامل کردن فضای سبز تراس گاردن و یا بالکن باغ خود بهترین کف چه میتواند باشد؟ چمن مصنوعی یکی از متریال خلاقانه و زیبایی است که برای یک تراس گاردن، بالکن باغ و حتی روف گاردن بسیار مناسب است. چراکه نه تنها فضای شما را از دیگر فضاهای این‌چنینی متمایز می‌کند یبکه ظاهر گران قیمتی نیز به نتیجه کار می‌دهد. از سوی دیگر زیبایی و تراوتظاهری این انتخاب نیز بسیار مورد پسند قرار می‌گیرد.

اجرای چمن مصنوعی در بالکن و تراس

برای اجرا و نصب چمن مصنوعی نبه دو مرحله زیرسازی و نصب نیاز است. در اولین مرحله باید مشخص شود که این زیرسازی بر روی سطوح نرم انجام می‌گیرد و یا بر روی سطوح سخت. در هر کدام از این روش‌ها مراحل خاص ان انجام می‌شود. این نکته نیز قابل توجه است که زیرسازی مورد نیاز برای چمن مصنوعی بسیار کم حرج تر و آسان تر از زیرسازی مورد نیاز برای احرا و نصب چمن طبیعی است. چس از انجام این مرجله میتوان چمن مصنوعی را با هر شکل و طرحی که مشتری می‌پسندد بر روی کف تراس و یا بالکن نصب کرد.

مزایای چمن مصنوعی در بالکن باغ و تراس گاردن

  • جنبه‌های زیبایی شناسی فوق العاده
  • مقاومت بالا در برابر بارندگی و اشعه و گرمای خورشید
  • کمک به دفع آب باران
  • بدون نیاز به نگهداری مداوم
  • کفپوشی نرم و لطیف
  • افزایش ارزش افزوده ساختمان

قیمت چمن مصنوعی برای تراس گاردن

چمن مصنوعی از اندسته محصولاتی است  که تنوع بالا و کیفیت های متفاوت ان باعص شده تا رنج قیمتی یکسانی نداشته باشد. چمن های مصنوعی با درجه بندی مختلف در بازار به صورت وارداتی و یا تولید داخلی یافت می‌شوند. بهتر است قبل از تهیه چمن مصنوعی در ابتدا با مشاورین متخصص تماس گرفته و بسته به نوع تراس و بالکن خود، شرایط اقلیمی و البته نحوره برخورد آفتاب با تراس یا بالکن خود اقدام به خریداری این محصول برای تراس گاردن، روف گاردن و بالکن باغ خود کنید. ویژگی‌های چون قابلیت شستشو، جنس به کار رفته در چمن مصنوعی و حتی رنگ آن همه و همه در قیمت این محصول تاثیرگذار هستند.

در چند خط بخوانید

بیشتر تراس ها و بالکن های خانه های امروزی تنها جنبه نوررسانی به خانه را دارند و از تمام پتانسیل انها به هیچ عنوان به شکل درستی استفاده نمیشود. این قسمت‌های بخشی از خانه شما هستند که در متراژ خانه به حساب امده اند و شما برای آن مقدار مشخصی هزینه داده اید اما عملا بلااستفاده است. برای استفاده ادرست از یک بالکن و یا تراس میتوان انها را به تنها فضای سبز شخصی خانه‌تان تبدیل کنید. برای این کار در ایتدا باید با متخصصین اجرای فضای سبز و طراحی خارجی تماس گرفته تا بتوانید از تمامی این پتانسیل به شکل زیبا و کارآمدی استفاده ببرید.

در کنار تمامی المان های مورد استفاده در تراس گاردن و بالکن باغ کف این فضاها نیز اهمیت بسزایی دارد، میتوانید به جای استفاده از متریال رایجی چون سرامیک سنگ از چمن مصنوعی برای زیباتر و کارآمد تر کردن محیطت‌ان استفاده کنید.

آبنما

انواع آبنما

آیا می‌دانید چند نوع آبنما وجود دارد؟

ایده ساخت آبنماهای مصنوعی و فواره‌ها در ابتدا از آبنماها و ابشارهای طبیعی گرفته شد و به مرور زمان و با پیشرفت معماری شکل آنها نیز تغییر یافت و با مدرنیته و تکنولوژی همخوانی پیدا کرد. آبنماها در مدت رمان کوتاهی تغییرات فراوان ی داشتند و با تغییرات اساسی همچون نصب مخازنی که  بالاتر از آبنما قرار می‌گرفتند  این قابلیت را پیدا کردند تا آب را با فشار زیادی از طریق لوله‌کشی درون آنها به بیون هدابت کنند. و سپس نوبت ان بود تا محسمه های تزئینی و مرمرین را به این سازه های زیبا اضافه کنند تا با ترکیب انها با المان زیبایی این سازه ها حتی بیش از پیش نیز شود. با بررسی معماری های تاریخی از اهمیت ابنماها در سراسز دنیا مطلع می‌شویم. به مرور، آبنماها جای خود را تقریبا در هر ساختمان مهم و معماری بی نظیر یافتند.

عنصر اب همواره یکی از المان هایی بوده است که همراه خود زندگی را به وجود می‌آورد، از زمان های گذشته تا به امروز تمدن های شهری در کنار آب شکل پیدا کرده اند. بنابراین مسلما آبنماها همچنان جایگاه خود را در معماری مدرن نیز از دست نداده اند و هنوز المان های لوکس و زیبا و الیته آرامش بخش تلقی می‌شوند. هرچند که بر خلاف گذشته دیگر آبتما ها برای تامین آب مورد نیاز و مصرفی کاربری ندارد و بیشتر جینه تزئینی ان اهمیت پیدا کرده است. اما جدای از آبنماهای کلاسیک آینماهای امروزی و مدرن چه میژگی هایی دارند و ب چه اساسی طبقه بدنی یا دسته بندی می‌شوند؟

آبنما های فضای داخلی و فضای بیرونی

شاید اولین و مهمترین دسته بندی آبنماها تائین فضایی است قرار است در ان نصب شوند. از این رو آینماها را در دو دسته کلی آبنماهای فضای داخلی و فضای بیرونی تقسیم بندی می‌کنیم. اما تفاوت این دو در چیست؟ این دو نوع آبنما عموما از لحاظ ابعاد، نوع تامین و میزان مصرف آب، دیزاین و متریالی که در ساخت آنها استفاده می‌شود با هم تفاوت پیدا می‌کنند. مسلما برای ساخت و نصب آبنمای فضای داخلی باید از المان های بی صدا استفاده کرد تا مزاحمتی برای ساکنین ایجاد نشود.

 

آبنما پیش ساخته یا سفارشی

برخی از انواع آبنما را متوان به صورت پیش ساخته و کامل از بازار تهیه و تنها با وصل انها به جریان آب از انها استفاده کرد. عموما این آبنماها ظاهری یکسان و معمولی دارند، بدین معنا که آبنما شما از ویژگی های منحصر به فرد و معماری خاصی برخوردار نخواهد بود. جابه جای آسان و نیاز آنها به فضای کمتر این آبنماها را عموما گزینه بهتری برای استفاده در فضای داخلی میکند. یکی از دلایل محبوبیت آبنماهای پیش ساخته آسان بودن نصب انها در زمانی کوتاه و مقرون به صرفه بودن این نوع است.

در مقابل برخی حاضرند با صرف مبلغی ببیشتر دیزاین خاص خود را برای ابنما داشته باشند. آبنماهای یفاری را عموما برای فضاهای خاص مورد استفاده قرار میدهند، فضاهایی که ابعاد و اندازه های به خصوص خود را دارند، یا زمانی که آبنما باید با المان دیگر ترکیب شود، برای مثال، برای ترکیب آبنما و یک دیوار سبز نیاز به یک آبنمای سفارشی است. از مزیت های ابنماهای سفارشی ظاهر خاص انها است، ابعاد دقیق و الیته ه ارمونی بیشتر ان با دیزاین کلی فضا. چراکه در آبنماهای سفارشی سازی شده میتوان از رنگ ها، متریال و المان هایی استفاده کرد که با دیگر المان های فضا و دیزاین همخوانی بیشتری دارد. مسلما سفارشی سازی این ابنماها زمان بیشتری میبرد و هزینه ای بالاتر نیز دارد.

آبنما با لوله‌کشی و بدون لوله‌کشی

چندی از انواع آبنما که مخصوص فضاهای کوچکتر هستند نیازی به لوله کشی های آنچانی ندارند، به همین منظور استفاده از این انواع و نصب انها بسیار راحت تر از تصور است. اما در مقابل، برخی از آبنماها با تکنولوژی، ابعاد و اندازه و دیزاین های خاص نیاز به جریان داعمی آب و لوله‌کشی های پیچیده و آماده‌سازی های پیش از ساخت دارند. از این رو قبل از انتخاب طرح آبنما و نوع ان بهتر است با متخصصین این زمینه تماس گرفته و تا اطمینان حاصب کنید که بهترین نوع آبنما را برای فضای خود انتخاب کرده اید. اما در مورد طرح و انواع ظاهری آبنما چه میشود گفت؟

آبنمای کلاسیک

آبنماهای کلاسیک یا آبنماهای حوضی که امروزه بیشتر استفاده بیرونی دارند از ساده ترین انواع ابنما هستند. مسلما میشود این آبنما ها را در فضاهای داخلی خاصی نصب کرد اما بیشترین آستفاده از انها مختص فضاهای بیرونی است. برای مثال استفاده در باغ و باغچه‌ها و حتی روف گاردن از جمله این استفاده ها هستند.

آبنما صخره‌ای

آبنماهای صخره ای یکی دیگر از انتخاب های زیبا برای فضای بیرونی هستند. بهتر است استفاده از این ابنماها در فضاهایی بزرگ و جادار باشد تا زیبایی انها خود را به خوبی نشان دهد. حیاط ها و باغ های بزرگ و الیته روف گاردن ها انتخاب های مناسبی برای این نوع آبنما به شمار می‌روند. یکی از المان های زیبایی که در کنار ابنماهای صحره ای نمای چشمگیر و فوق العاده ای پیدا میکند، ساخت برکه های مصنوعی در ابعاد مختلف است.

آبنماهای ترکیبی

این نوع ابنما را میتوانید در ترکیب با المان ها و عناصر مخالف تهیه کنید. بیشتر انواع این آبنما سفارشی سازه شده هستند و هم در فضاهای داخلی همچون لابی ها، تراس گاردن، روف گاردن، بالکن باغ مورد استفاده قرار میگیرند و هم در فضاهای خارجی و اجرای لنداسکیچ و محوطه سازی اهمیت دارند.

آبنماهای دیواری

این آبنما ها که امروزه طرفداران فراوانی دارند به دلیل نیاز کمشان به فضا و جا گیر نبودن از انتخاب های اصلی مشتریان تلقی میشوند. از این ابنماها میتوان به شکل ترکیبی نیز استفاده کرد و برای هر دو فضاهای داخلی و بیرونی مناسب هستند. این آبنما ها را میتوان در ابعاد و اندازه های مختلف با استفاده از المان های متفاوتی چون شیشه، انواع سنگ، و سنگ لاشه و نظیر این ساخت.

آبنماهای آبشاری

آبنماهای آبشاری طبیعت را به دل خانه شما میاورند و بهترین ترکیب انها با فضای سبز است. این آبنماها که بیشتر مناسب فضاهای بیرونی هستند را میتوان در العاد بزرگ و کوچک سفارش داد و آنها را با المان ها و متریال های مختفی ساخت. دیزاین در ساخت یک آبنمای ابشاری اهمیت فراوانی دارد، چرا که این النما ها را هم میتوان به شکلی مدرن و امروزی، هم طبیعی و هم کلاسیک ساخت و اجرا کرد.

در چند خط بخوانید

فراموش نکنید که آبنماها میتوانند به فضای شما جان و روحی دیگر ببخشند با این حال باید قبل از نصب یک آبنما از متخصصین این حوزه مشاوره بگیرید تا از زیان های اجتناب ناپذیری که با اجرای ناآگاهانه و غیر اصولی ابنما ممکن است به ساختمان شما وارد شود جلوگیری کنید. در هر صورت و با هر انتخابی، میتوانید مطمئن باشید که برای سلیقه، فضا و بودجه شما ابنمایی مناسب و زیبا وجود دارد بنابراین برای ساخت این المان معماری زیبا تغلل نکنید و برای دریافت مشاوره با سی سی زد روف تماس بگیرید.

زهکشی

زهکشی روف گاردن و اثرات جبران ناپذیر اجرای غیر اصولی آن

کاربری و البته نوع روف گاردن شما میتواند عامل مهمی در انتخاب نوع زهکشی روف گاردن‌تان باشد. اما شاید بهتر باشد فبل از پرداختن به این موضوع کمی در مورد زهکشی روف گاردن توضیح دهیم. مهمترین وظیفه زهکشی ایجاد جریان مناسب آب از پشت بام در طول بارندگی و حتی آبیاری است. اما به همین سادگی نیز نیست. یک زهکشی درست و

اصولی مقدار مشخصی از آب را برای آبیاری گیاهان روف گاردنی نگه میدارد و آب اضافی را به خارج از روف گاردن هدایت می‌کند. در صورت اصولی نبودن زهکشی، یا تمامی آب به راحتی دفع میشود. منجر به خشک شدن گیاهان خواهد شد. یا آب به لرون از روف گاردن هدات نخواهد شد. که خود باعث میشود خطرات جبران ناپذیری برای ساختمان، روف

گاردن و گیاهان به وجود بیاید.

بنابراین سیستم زهکشی روف گاردن باعث میشود تا بدون اشباع بام از آب آبیاری گیاهان به صورتی موفقست آمیز انجام شده و رشد گیاهان نیز بهتر ‌شود.  همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، انتخاب سیستم زهکشی مناسب به عوامل فراوانی بستگی دارد، از جمبه دیگر این عوامل میتوان به به نرخ بارش منطقه‌ای و البته هدف از نگهداری آب اشاره کرد. در هر

صورت ما به شما خاهیم گفت که چه زهکشی مناسب چه موقعیتی است.

مراحل زهکشی روف گاردن

به صورت کلی، دو نوع زهکشی در بام سبز یا همان روف گاردن شما لازم است. اولین مورد، زهکشی از طریق ایجاد لایه‌ای در بام است که به آن لایه زهکش میگوییم و دومین مورد از طریق نصب لوله‌های خروجی آب است. احرای مناسب و اصولی هر دو این موارد اهمیت بسزایی در حفظ سلامت ساختمان شما خواهد داشت.

ایجاد یک لایه زهکش شاید مهمترین و اصلی ترین قسمت اجرای زهکشی روف گاردن است. در این هنگام باید اطمینان حاصل کرد که لایه زهکش سقف شما درست چون سفره آب زیر‌زمینی عمل می‌کند. این لایه از طرفی وظیفه حفظ سلامت ریشه گیاهان را دارد و از طرفی دیگر باید آب اضافی را سریعا تخلیه و از انباشت آن جلوگیری کند.

مرحله اول اجرای لایه زهکشی روف گاردن

اما به منظور ایحاد این لایه در زیر محیط در حال رشد با گرگوئینگ مدیا و البته بالاتر از سیستم زهکشی، نصب پارچه فیلترینگ اهمیت فراوانی دارد. این پارچه عملکردی چون اسفنج داشته و همانطور که باعث افزایش جریان آب اصافی می‌شود. می‌تواند مانع از شستن خاک و از بین رفتن مواد معدنی مورد نیاز گیاهان در خاک نیز شود. این پارچه عموما از الیاف

پلی پروپیلن تولید شده تا بتواند یک ژئوتکستایل منسجم را به خوبی به وجود بیاورد. همچنین پارچه فیلترینگ باید توانایی مقاومت اشعه های خورشیدUV  و مواد شیمیایی موجود در کود‌ها و خاک ها را نیز داشته باشد. تا پس از مدتی نیاز به تعویض دوباره ان و هزینه اضافی نشود.

ژئودرین (Geodrein) از جمله موادی است که به منظور زهکشی در زیر لایه فیلتر از ان استفاده میشود و اتصالات یکپارچه و متناوبی دارد که در حین نصب پنل هایش به خوبی به یکدیگر می‌چسبند. جالب است بدانید که این ماده تحمل نگه داشتن 0.142 گالن در هر فوت مربع را دارد. از سوی دیگر وزن کم این مواد و ظرفیت بالای آن برای نگه‌داری آب باران باعث

شده تا بهترین گزینه ممکن برای ایجاد یک لایه زهکشی مقاوم و اصولی باشد.

مرحله دوم لوله‌های تخلیه سیستم زهکشی روف گاردن

با اجرای دفیف لایه زهکشی نوبت میرسد به اجرای لوله های تخلیه که همانطور که از نامشان پیداست وظیفه تخلیه آب اضافی روف گاردن را بر عهده دارند. نصب این لوله ها و کانال ها یا میتواند تو کار باشد و یا رو کار. بدین معنا که بسته به سیستم لوله کشی سقف ساختمان شما یا این سیستم را در هماهنگی با آب‌راه و مسیرهای لوله‌کشی اصلی سقف

و یا با نصب لوله‌های جدید در زیر لایه زهکش روف گاردن ایجاد می‌کنند.

شاید انجام این کار راحت به نظر برسد اما در حقیقت متریالی که برای لوله های تخلیه انتخاب میکنید، شیب سقف، میزان جریان آب همگی از اهمیت بسزایی برخوردار هستند. لوله های لایه زهکش بام شما باید شیب مناسبی داشته باشند تا جریان آب را به خروجی‌ها هدایت کنند. از سوی دیگر نه تنها این لوله ها باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند تا

کوچکترین نشتی نداشته باشند بلکه در ایزولاسیون بام نیز باید از متریالی استفاده شود که به هیچ عنوان اجازه نفوذ آب به زیر روف گاردن را ندهند.

در چند خط بخوانید

زهکشی اصولی روف گاردن امری بسیار پر اهمیت است، مطمئنا پس از صرف جودجه و انرژی فراوان دلتان نمیخواهد تا پس از مدتی کار نگه داری و هزینه های تعمیرات یا خسارت های جبران ناپذیر گریبان گیرتان شود. از همین رو بهتر است به منظور داشتن روف گاردنی امن، زیبا، کم خرج و الیته کارآمد مراحل این چنینی را با دقت و به شکلی اصولی انجام داده

تا از هرگونه خسارتی پیشگیری کرده باشید. سی سی زد روف، با چندین و چند سال تجربه در اجرای روف گاردن، تراس گاردن، پاسیو گاردن، محوطه سازی و اجرای فضای سبز توانسته تا همواره رضایت مشتزیان خود را جلب کرده و نه تنها از زیبایی و کارآمدی پروژه های خود اطمینان حاصل کند بلکه فضایی کاملا ایمن را برای مشتریانش به وجود بیاورد.

میتوانید با سی سی زد روف بهشت را به خانه خود بیاورید.

کاربری و نوع روف گاردن

کاربری و البته نوع روف گاردن شما میتواند عامل مهمی در انتخاب نوع زهکشی روف گاردن‌تان باشد. اما شاید بهتر باشد فبل از پرداختن به این موضوع کمی در مورد زهکشی روف گاردن توضیح دهیم. مهمترین وظیفه زهکشی ایجاد جریان مناسب آب از پشت بام در طول بارندگی و حتی آبیاری است. اما به همین سادگی نیز نیست. یک زهکشی درست و

اصولی مقدار مشخصی از آب را برای آبیاری گیاهان روف گاردنی نگه میدارد و آب اضافی را به خارج از روف گاردن هدایت می‌کند. در صورت اصولی نبودن زهکشی، یا تمامی آب به راحتی دفع میشود. که منجر به خشک شدن گیاهان خواهد شد. یا آب به لرون از روف گاردن هدات نخواهد شد. که خود باعث میشود خطرات جبران ناپذیری برای ساختمان، روف

گاردن و گیاهان به وجود بیاید.

بنابراین سیستم زهکشی روف گاردن باعث میشود تا بدون اشباع بام از آب آبیاری گیاهان به صورتی موفقست آمیز انجام شده و رشد گیاهان نیز بهتر ‌شود.  همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، انتخاب سیستم زهکشی مناسب به عوامل فراوانی بستگی دارد، از جمبه دیگر این عوامل میتوان به به نرخ بارش منطقه‌ای و البته هدف از نگهداری آب اشاره کرد. در هر

صورت ما به شما خاهیم گفت که چه زهکشی مناسب چه موقعیتی است.

مراحل زهکشی روف گاردن

به صورت کلی، دو نوع زهکشی در بام سبز یا همان روف گاردن شما لازم است. اولین مورد، زهکشی از طریق ایجاد لایه‌ای در بام است که به آن لایه زهکش میگوییم و دومین مورد از طریق نصب لوله‌های خروجی آب است. احرای مناسب و اصولی هر دو این موارد اهمیت بسزایی در حفظ سلامت ساختمان شما خواهد داشت.

ایجاد یک لایه زهکش شاید مهمترین و اصلی ترین قسمت اجرای زهکشی روف گاردن است. در این هنگام باید اطمینان حاصل کرد که لایه زهکش سقف شما درست چون سفره آب زیر‌زمینی عمل می‌کند. این لایه از طرفی وظیفه حفظ سلامت ریشه گیاهان را دارد و از طرفی دیگر باید آب اضافی را سریعا تخلیه و از انباشت آن جلوگیری کند.

مرحله اول اجرای لایه زهکشی روف گاردن

اما به منظور ایحاد این لایه در زیر محیط در حال رشد با گرگوئینگ مدیا و البته بالاتر از سیستم زهکشی، نصب پارچه فیلترینگ اهمیت فراوانی دارد. این پارچه عملکردی چون اسفنج داشته و همانطور که باعص افزایش جریان آب اصافی می‌شود، می‌تواند مانع از شستن خاک و از بین رفتن مواد معدنی مورد نیاز گیاهان در خاک نیز شود. این پارچه عموما از الیاف

پلی پروپیلن تولید شده تا بتواند یک ژئوتکستایل منسجم را به خوبی به وجود بیاورد. همچنین پارچه فیلترینگ باید توانایی مقاومت اشعه های خورشیدUV  و مواد شیمیایی موجود در کود‌ها و خاک ها را نیز داشته باشد تا پس از مدتی نیاز به تعویض دوباره ان و هزینه اضافی نشود.

ژئودرین (Geodrein) از جمله موادی است که به منظور زهکشی در زیر لایه فیلتر از ان استفاده میشود. اتصالات یکپارچه و متناوبی دارد که در حین نصب پنل هایش به خوبی به یکدیگر می‌چسبند. جالب است بدانید که این ماده تحمل نگه داشتن 0.142 گالن در هر فوت مربع را دارد. از سوی دیگر وزن کم این مواد و ظرفیت بالای آن برای نگه‌داری آب باران باعث

شده تا بهترین گزینه ممکن برای ایجاد یک لایه زهکشی مقاوم و اصولی باشد.

مرحله دوم لوله‌های تخلیه سیستم زهکشی روف گاردن

با اجرای دفیف لایه زهکشی نوبت میرسد به اجرای لوله های تخلیه که همانطور که از نامشان پیداست وظیفه تخلیه آب اضافی روف گاردن را بر عهده دارند. نصب این لوله ها و کانال ها یا میتواند تو کار باشد و یا رو کار. بدین معنا که بسته به سیستم لوله کشی سقف ساختمان شما یا این سیستم را در هماهنگی با آب‌راه و مسیرهای لوله‌کشی اصلی سقف

و یا با نصب لوله‌های جدید در زیر لایه زهکش روف گاردن ایجاد می‌کنند.

شاید انجام این کار راحت به نظر برسد اما در حقیقت متریالی که برای لوله های تخلیه انتخاب میکنید، شیب سقف، میزان جریان آب همگی از اهمیت بسزایی برخوردار هستند. لوله های لایه زهکش بام شما باید شیب مناسبی داشته باشند تا جریان آب را به خروجی‌ها هدایت کنند. از سوی دیگر نه تنها این لوله ها باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند تا

کوچکترین نشتی نداشته باشند بلکه در ایزولاسیون بام نیز باید از متریالی استفاده شود که به هیچ عنوان اجازه نفوذ آب به زیر روف گاردن را ندهند.

در چند خط بخوانید

زهکشی اصولی روف گاردن امری بسیار پر اهمیت است. مطمئنا پس از صرف بودجه و انرژی فراوان دلتان نمیخواهد تا پس از مدتی کار نگه داری و هزینه های تعمیرات یا خسارت های جبران ناپذیر گریبان گیرتان شود. از همین رو بهتر است به منظور داشتن روف گاردنی امن، زیبا، کم خرج و الیته کارآمد مراحل این چنینی را با دقت و به شکلی اصولی انجام داده تا از هرگونه خسارتی پیشگیری کرده باشید. سی سی زد روف، با چندین و چند سال تجربه در اجرای روف گاردن، تراس گاردن، پاسیو گاردن، محوطه سازی و اجرای فضای سبز توانسته تا همواره رضایت مشتزیان خود را جلب کرده و نه تنها از زیبایی و کارآمدی پروژه های خود اطمینان حاصل کند بلکه فضایی کاملا ایمن را برای مشتریانش به وجود بیاورد. میتوانید با سی سی زد روف بهشت را به خانه خود بیاورید.

زهکشی روف گاردن و اثرات جبران ناپذیر اجرای غیر اصولی آن

کاربری و البته نوع روف گاردن شما میتواند عامل مهمی در انتخاب نوع زهکشی روف گاردن‌تان باشد. اما شاید بهتر باشد فبل از پرداختن به این موضوع کمی در مورد زهکشی روف گاردن توضیح دهیم. مهمترین وظیفه زهکشی ایجاد جریان مناسب آب از پشت بام در طول بارندگی و حتی آبیاری است. اما به همین سادگی نیز نیست. یک زهکشی درست و

اصولی مقدار مشخصی از آب را برای آبیاری گیاهان روف گاردنی نگه میدارد و آب اضافی را به خارج از روف گاردن هدایت می‌کند. در صورت اصولی نبودن زهکشی، یا تمامی آب به راحتی دفع میشود که منجر به خشک شدن گیاهان خواهد شد و یا آب به لرون از روف گاردن هدات نخواهد شد که خود باعث میشود خطرات جبران ناپذیری برای ساختمان، روف

گاردن و گیاهان به وجود بیاید.

بنابراین سیستم زهکشی روف گاردن باعث میشود تا بدون اشباع بام از آب آبیاری گیاهان به صورتی موفقست آمیز انجام شده و رشد گیاهان نیز بهتر ‌شود.  همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، انتخاب سیستم زهکشی مناسب به عوامل فراوانی بستگی دارد. از این عوامل میتوان به به نرخ بارش منطقه‌ای و البته هدف از نگهداری آب اشاره کرد. در هر

صورت ما به شما خواهیم گفت که چه زهکشی مناسب چه موقعیتی است.

مراحل زهکشی روف گاردن

به صورت کلی، دو نوع زهکشی در بام سبز یا همان روف گاردن شما لازم است. اولین مورد، زهکشی از طریق ایجاد لایه‌ای در بام است که به آن لایه زهکش میگوییم و دومین مورد از طریق نصب لوله‌های خروجی آب است. احرای مناسب و اصولی هر دو این موارد اهمیت بسزایی در حفظ سلامت ساختمان شما خواهد داشت.

ایجاد یک لایه زهکش شاید مهمترین و اصلی ترین قسمت اجرای زهکشی روف گاردن است. در این هنگام باید اطمینان حاصل کرد که لایه زهکش سقف شما درست چون سفره آب زیر‌زمینی عمل می‌کند. این لایه از طرفی وظیفه حفظ سلامت ریشه گیاهان را دارد و از طرفی دیگر باید آب اضافی را سریعا تخلیه و از انباشت آن جلوگیری کند.

مرحله اول اجرای لایه زهکشی روف گاردن

اما به منظور ایحاد این لایه در زیر محیط در حال رشد با گرگوئینگ مدیا و البته بالاتر از سیستم زهکشی، نصب پارچه فیلترینگ اهمیت فراوانی دارد. این پارچه عملکردی چون اسفنج داشته و همانطور که باعص افزایش جریان آب اصافی می‌شود، می‌تواند مانع از شستن خاک و از بین رفتن مواد معدنی مورد نیاز گیاهان در خاک نیز شود. این پارچه عموما از الیاف

پلی پروپیلن تولید شده تا بتواند یک ژئوتکستایل منسجم را به خوبی به وجود بیاورد. همچنین پارچه فیلترینگ باید توانایی مقاومت اشعه های خورشیدUV  و مواد شیمیایی موجود در کود‌ها و خاک ها را نیز داشته باشد تا پس از مدتی نیاز به تعویض دوباره ان و هزینه اضافی نشود.

ژئودرین

ژئودرین (Geodrein) از جمله موادی است که به منظور زهکشی در زیر لایه فیلتر از ان استفاده میشود. اتصالات یکپارچه و متناوبی دارد که در حین نصب پنل هایش به خوبی به یکدیگر می‌چسبند. جالب است بدانید که این ماده تحمل نگه داشتن 0.142 گالن در هر فوت مربع را دارد. از سوی دیگر وزن کم این مواد و ظرفیت بالای آن برای نگه‌داری آب باران باعث

شده تا بهترین گزینه ممکن برای ایجاد یک لایه زهکشی مقاوم و اصولی باشد.

 

مرحله دوم لوله‌های تخلیه سیستم زهکشی روف گاردن

با اجرای دفیف لایه زهکشی نوبت میرسد به اجرای لوله های تخلیه که همانطور که از نامشان پیداست وظیفه تخلیه آب اضافی روف گاردن را بر عهده دارند. نصب این لوله ها و کانال ها یا میتواند تو کار باشد و یا رو کار. بدین معنا که بسته به سیستم لوله کشی سقف ساختمان شما یا این سیستم را در هماهنگی با آب‌راه و مسیرهای لوله‌کشی اصلی سقف

و یا با نصب لوله‌های جدید در زیر لایه زهکش روف گاردن ایجاد می‌کنند.

شاید انجام این کار راحت به نظر برسد. اما در حقیقت متریالی که برای لوله های تخلیه انتخاب میکنید، شیب سقف، میزان جریان آب همگی از اهمیت بسزایی برخوردار هستند. لوله های لایه زهکش بام شما باید شیب مناسبی داشته باشند تا جریان آب را به خروجی‌ها هدایت کنند. از سوی دیگر نه تنها این لوله ها باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند تا

کوچکترین نشتی نداشته باشند بلکه در ایزولاسیون بام نیز باید از متریالی استفاده شود که به هیچ عنوان اجازه نفوذ آب به زیر روف گاردن را ندهند.

در چند خط بخوانید

زهکشی اصولی روف گاردن امری بسیار پر اهمیت است. مطمئنا پس از صرف جودجه و انرژی فراوان دلتان نمیخواهد تا پس از مدتی کار نگه داری و هزینه های تعمیرات یا خسارت های جبران ناپذیر گریبان گیرتان شود. از همین رو بهتر است به منظور داشتن روف گاردنی امن، زیبا، کم خرج و الیته کارآمد مراحل این چنینی را با دقت و به شکلی اصولی انجام داده

تا از هرگونه خسارتی پیشگیری کرده باشید. سی سی زد روف، با چندین و چند سال تجربه در اجرای روف گاردن، تراس گاردن، پاسیو گاردن، محوطه سازی و اجرای فضای سبز توانسته تا همواره رضایت مشتزیان خود را جلب کرده. نه تنها از زیبایی و کارآمدی پروژه های خود اطمینان حاصل کند بلکه فضایی کاملا ایمن را برای مشتریانش به وجود بیاورد.

میتوانید با سی سی زد روف بهشت را به خانه خود بیاورید.

مبلمان روف گاردن

مبلمان روف گاردن

تمام گزینه‌های ما برای انتخاب مبلمان روف گاردن

زمانیکه می‌خواهید برای نشیمن روف گاردن خود مبلمانی انتخاب کنید، یا حتی به دنبال یک میز غذاخوری مناسب برای فضاس باز هستید، ثندلی راحتی و یا راک برای استراحت می‌خواهد، در هر صورت و با هر انتخابی، گرینه‌های فراوانی پیش رو دارید، و شاید انتخاب گزینه درست با اینهمه تنوع کمی سخت باشد. از همین ر فصد داریم تا شما را با تعدادی ازاین نتخاب ها اشنا کنیم و ویژگی های هر کدام از این مبلمان را برایتان بازگو کنیم.

مبلمان چوبی روف گاردن

شاید اولین گزینه‌ای که به ذهمنامن می‌رسد، انتخاب مبلمان چوبی است. البته که مبلمان چوبی رف گاردن خود از چوب های درجه اول تا چندمچوب طبیعی ، در طرح‌ها و مدل‌های گوناگونی تهیه میشود. برای سفارش و ساخت یا تهیه مبلمان چوبی روف گاردن حتما به نوع سخت و نرم آن توجه کنید، کیفیت چوب نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است، چراکه درصورت نداشتن سایبان برای محوطه روف گاردن خود، این مبلمان ساعات ریادی را باید زیر نور مستفیم خورشید باشند بنابراین کیفیت چوب در طول عمر ان تاثبر زیادی خواهد داشت.

انواع چوب مبلمان

از میان انواع چوبی که برای مبلمان روف گاردنی محبوبیت بیشتری دارند می‌توان به چوب کاج که قابلیت رنگ‌پذیری منحصر به فردی دارد و میتوان محصولات آن را اقریبا به هر رنگ دلخاوهی درآورد، به چوب ساج با مقاومت طبیعی و بالای خود در برابر پوسیدگی نیز اشاره کرد. قبل از انتخاب باید بهتر است بدانید که هر نوع چوب درجات گوناگونی از دوام و مقاومترا دارا هستند، اما در کل چوب برای طول عمر بالا و زیبا تر ماندن نیاز به رسیدگی خواهد داشت. روکش و آستر‌های ضد آب و لایه های محافظتی میتوانند به طول عمر و زیبایی مبلمان خوبی روف گاردن کمک کنند.

مبلمان فلزی روف گاردن

از دیگر متریالی که در ساخت مبلمان روف گاردنی استفاده می‌شود میتوان به آلومینیوم، استیل ضدزنگ و آهن اشاره کرد. یکی از ویژگی های اصلی مبلمان فلزی کم جا بودن آن است، البته که مفاومت بالا و طول عمر طیاد نیز از دیگز ویژگی های این محصولات هستند. اما نکته اول اینجاست که مبلمان فلزی عموما چندان راحت نیستند و دوم اینکه فضای شمارا سرد و بی روح نشان میدهند. ایجاد هارمونی میان مبلمان روف گاردنی و فضایتان نیز ممکن است کمی سخت باشد. از سوی دیگر، با آنکه فولاد ضد زنگ نسبت آلمینیوم مقاومت و طول عمر بیشتری دارد اما برای جلوگیری از زنگ زدن و اکسیده شدن ان میباسیت به صورت منظم از آن نگهداری کنید.

با این حال، در بیساری از دیزاین های امروزی، مبلمانآهنی روف گاردن با شکلی امروزی و لوکس و البته که با دوام و محکم ارائه میشود. مبلمان آهنی در بسیاری از مدل ‌ها ساخته میشود وبه نگهداری چندانی نیز نیاز نخواهد داشت. با این حال از معایب آهن میتوان به ورن بالای آن اشاره کرد که برای فضایی چون روف گاردن که باد های بامی در بیشتر سال در آن میوزند گزینه مناسبی خواهد بود.

مبلمان پلاستیکی

شنیدن نام پلاستیک و مبلمان پلاستیکی روف گاردن ممکن است شما را از همان ابتدای کار از انتخاب این مواد منصرف کند. مسلما گمان میکنید که مبلمان پلاستیکی زیبایی بسیار کمتری نسبت به چوب و مفاوت پایینی نسبت به آهن دارد. درست است، اما همین امر باعث شده تا مبلمان پلاستیکی روف گاردن قیمت بسیار پایین ترینیز داشته باشد. همینامر آن را به یکی از انتخاب های اصلی تبدیل میکند. البته، هنگام صحبت از مبلمان پلاستیکی در بام سبز، سبک‌های مختلف و کیفیت زیادی در بازار وجود دارند. با این حال، پلاستیک در کنار ارزان بودن، نگهداری راحتی نیز دارد. مبلمان پلاستیکی نیز در رنگ‌ها و اشکال مختلفی وجود دارند که متناسب با انواع سبک‌ها طراحی می‌شوند.

مبلمان حصیری

در گذشته از حصیر چوبی یا از چوب درخت نخل برای ساخت مبلمان حصیری استفاده میشده. اما امروزه حصیر مصنوعی نیز جای خود را برای ساخت مبلمان حصیری روف گاردن پیدا کرده است. این نوع از مبلمان نیز نیست به انواع دیگر چوبی و یا فلزی آن فیمت کمتری دارد و البته که از لحاض زیبایی چیزی از این دو متریال کم ندارد. از دیرباز در شهر های جنوبی کشورمان که هوای شرجی و گرمی داشته از این نوع مبلمان و دیگر لوازم تهیه شده از حصیر استفاده میشده. امروزه مبلمان حصیری در انواع و مدل های بسیار زیبا و مدرنی در بازار پیدا میشوند. تنها باید هنگام خرید مبلمان حصیری به این نکته توجه کنید که هرچه بافت ان محکمتر باشد مبلمان کیفیت بالاتری داشته و هرچه بافت شل تری داشته باشد یعنی کیفیت پایین تری دارد.

در چند خط بخوانید

مسلما ساخت یک فضای نشیمن در روف گاردن یکی از دغدغه های کسانی است که از بام خود استفاده کرده اند و بک یام سبز زیبا در آن ساخته اند. ما در برابر هزینه ای که برای ساخت یک فضای علالی روف گاردنی میکنیم، انتظار داریم تا لوازم و تجحیرات ان نیز عمر بالا و کیفیت مطلوبی داشته باشند تا از هزینه های دوباره جلوگیری کنیم. بنابراین سناخت متریال و انواع گزینه ها امری مهم است. برای انتخاب مبلمان روف گاردنی خود بهتر است در ابتدا به نوع روف گاردنتان توجه کنید.

روف گاردن شما سایبان و یا سفغ متحرک دارد؟ حهت تابش افتاب چگونه است. فضای نشستن شما سایه و یا گیاهانی در اطرافش دارد تا کمی محیطان خنک تر شود؟ اگر نه مسلما دوست ندارید که بر روی مبلمان آهنی که ساعت های طولانی ریز آفتاب داغ حرارت را به خود گرفته دست بزنید. انخاب بهترین گزینه تماما به نوع روف گاردن شما مربوز میشود. پیشتهاد ما این است که انتخاب نوع متریال را به مجری روف گاردن خود بسپاید تا از انتخاب لهترین متریال و گزینه اطمنان حاصل کنید. همینطور میتوانید برای انتخاب گرینه های مبلمان خود با ما در سی سی زد روف تماس گرفته تا از مشاوره رایگان ما استفاده کنید.

سقف سبز

سقف سبز

تا به حال در مورد سقف سبز یا Green Ceiling شنیده‌اید؟

بسیاری از رستوران های مدرن در اروپا و آمریکا امروزه فضای سبز بیروت را به درون فضای خود می‌آورند. اما چطور؟

به عنوان کسی  با یک پس زمینه معماری؛ یکی از بخش های مورد علاقه من از غذا خوردن هیچ ربطی به مواد غذایی ندارد و همچنان به مبحث طراحی برمیگردد. فضای داخلی رستوران یکی از مهمترین عواملی است که امروزه مشتریان را به سمت و سوی خود میکشاند. تثویر زیبایی از یک رستوران یا فضای خاص در اینستاگرام کافیست تا برای شما تبلیغات

پربازده ای باشد. فضایی زیبا و ظریف، و داشتن تعادل و جلوه های بصری خیره کننده بدون شلوغ کاری و حواس پرتی زیاد (ترجیح شخصی من) دیدن تصاویر یکی از رستوران جدید و زیبای خاورمیانهای به نام باول در لس آنجلس باعث شد تا تصور من در مورد مد روز متناسب با آخرین و مدرن ترین طراحی فضای سبز تعییر کند. اولین چیزی که در این رستوران خود

نمایی میکند سقف ان است. که چشمان هر بیننده ای را به سمت و سوی خود میکشاند.

 

به نظر می رسد که دیوار سبز این مجموعه به سوی بالا حرکت کرده و به مرور جزوی جدایی ناپذیر از فضای زیبای سقف این رستوران شده است.  سقف سبز در Bavel به فضا برق و روشنایی بخشیده و حتی میتوان گفت در عین زیبایی سادگی خاصی نیز به این فضا داده است. اما در واقع این سقف سبز به هیچ عنوان سیستم ساده ای ندارد. در حقیقت در

پشت  فضای سبز این سقف یک ساختاریپشتیبانی و یک سیستم آبیاری پنهان، یک سیستم تخلیه و زهکشی برای نگه داشتن گیاهان وجود دارد.

اجرا سقف سبز و مراحل آن

  • اگر از گیاهان طبیعی استفاده میکنید باید اطمینان حاصل کنید که نور فراوانی میگیرند.

شما نمی توانید از عکس متوجه شوید اما اما پلنتر گیاهان در رستوران باول به طور مستقیم در زیر آسمان و منبع نوری نصب شده است. بدون نور مستقیم (اما ملایم) خورشید، گیاهان می مردند. اگر فصد دارید تا یک سقف سبز در خانه تان بسازید مطمئن شوید که گیاهان تان به پنجره یا درب تراس نزدیک هستند و نور طبیعی زیادی می گیرئ. راه دوم ایجاد

یک نورگیر است. نورگیرها به تنهایی میتوانند خانه را زشت نشان دهند اما یک نورگیر با سقف سبز واقها جادو میکند و زیبایی خارق العاده ای دارد.

  • میتوانید از انواع گیاهان رونده استفاده کنید.

در نگاه اول، ممکن است مانند تمام گل ها و گیاهان در Bavel یکسان به نظر برسد، اما برای رسیدن به یک دیزاین ظریف با تنوعی در طول، رنگ و بافت، از انواع متعددی از گیاهان یک گونه استفاده شده است. بهتر است برای انتخاب گیاهان با یک متخصص صحبت بگیرید و از مشاوره یک تیم تخصصی اجرای فضای سبز استفاده کنید. یکی از دلایلی که ما سقف

سبز رستوران را باول آنقدر دوست داریم، این است که ترکیب گیاهی ان خیلی شلوغ و ترکیبی از سرخس ها، درختچه ها، پیچک ها و انواع و اثسام گیاهان متعدد و متفاوت نیست.

  • در مورد استفاده از گیاهان مصنوعی فکر کرده اید؟

برای ساخت یک سقف سبز زنده، یا گیرین سیلینگ باید در ابتدا از مقاومت سقف، زهکشی، سیستم آبیاری و نور و البته گیاهان اطمینان حاصل کنید. اجرای یک سقف سبز میتواند پرهزینه باشد بنابراین اگر گمان میکنید که این هزینه ها میتوانند بشتر از بودجه ای که شما برای تغییر دکوراسون کنار گذاشته اید باشند همچنان میتوانید با استفاده از گیاهان

مصنوعی از داستن یک سقف سبز و زیبایی آن لذت ببرید. گیاهان واقعی زیبا هستند اما دست شما در انتخاب باز است.

  • هنگام نصب گیاهان خلاقیت به خرج دهید

شاید ما دوست داشته باشیم تا یک پلانتر معلق فلزی سفید و زیبا که همزمان از نظر ساختاری محکم و قوی نیز هست در خانه مان نصب کنیم، اما راه های دیگری نیز برای ایجاد یک سقف سبز در خانه وجود دارد. از حمله این راه ها میتوانیم به آویزان کردن خوشه ای بوته‌ها نزدیک به سقف، ساختن یک سری از قفسه‌های گلدانی و نصب قفسه نزدیک به

سقف و پوشاندن آن با گیاهان و یا ساخت یک میله برای آویزان کردن گیاهان از سقف اشاره کرد، راه های دیگری برای آوردن سر سبزی در داخل و نگه داشتن آن بالا وجود دارد. اما به همین راحتی نیز برای هر یک از این روش ها باید به فکر سیستم آبیاری و زهکشی مناسب نیز باشید.

  • روشنایی را فراموش نکنید

باول از سیستم روشنایی ترک و الیته نورگیر برای فراهم کردن نور لازم گیاهان استفاده میکند. اگر شما روشنایی در فضای خود ندارید بنابراین میباسیت به فکر نصب یک سیستم روشنایی مناسب باشید تا نه تنها نور بلکه حرارت مورد نیز گیاهان را نیز تامین کند. از سوی دیگر تعویه نیز بیر یکی از اساسی ترین المان ها برای داشتن یک یقف سبز زیبا و موفق

بشمار میاید.

در چند خط بخوانید

شاید تصور کنید که دیگر المان و یا دیزاین جدیدی به معماری اضافه نخواهد شد اما هر روزه دیزاین های جدید و زیبایی مرزهای این رشته بی انتها را میشکند و انها را چا به جا میکند. یکی از جدید ترین این دیزاین ها ایجاد یک سقف سبز یا گرین سیلینگ است. سقف سبز میتواند جایگزین فضاهای سبزی چون تراس گاردن، روف گاردن، چاسیو و حتی دیوار سبز

بریا غضاهایی باشد که جای کافی برای اجرای این ساختارها را ندارند. سی سی زد روف، با افتخار اولین شرکت ایراینی مجر سقف سبز با تجربه بالا در این عرصه است. میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما در سی سی زد روف تماس بگیرید.